بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان ، قیمت بلیچینگ دندان ، هزینه بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان یکی از بهترین روش های امروزی برای سفید کردن و برای از بین بردن زردی دندان که ناشی از سیگار و قهوه و غیره میباشد که برای دریافت هزینه بلیچینگ میتوانید ادامه متن را مطالعه نمایید.

خیلی از افرادی که دندانهایشان زرد و لکه دار است زمانی که در جلوی آیینه قرار می‌گیرند حس خجالت و شرم بهشان دست می‌دهد و اعتماد به نفسشان به شدت پایین می‌آید و به دنبال راهی برای سفید کردن دندانهای خود هستند. سه روش برای سفید کردن و زیباسازی دندان وجود دارد که عبارتند از: لمینت دندان، کامپوزیت دندان و بلیچینگ دندان؛ که در این مطلب می‌خواهیم با روش سفید کردن دندان از طریق بلیچینگ توضیحات لازم را ارائه دهیم. همچنین با کلیک بر روی کامپوزیت دندان و لمینت دندان نیز میتوانید روش زیبایی دندان را از طریق این روشها مطالعه بفرمایید.

بلیچینگ دندان چیست؟

دندان از دو قسمت به نام آج و مینا تشکیل شده است که مینا دندان روی آج آن قرار گرفته است. مینا در واقع همان ظاهر سفید دندان را نشان می‌دهد و با بالا رفتن سن و مصرف چایی، قهوه، سیگار و… این لایه از دندان رنگ خود را از دست می‌دهد و باعث زردی و کدری دندان میشود.

با کمک بلیچینگ میتوان این لایه زرد رنگ که روی دندان قرار گرفته است را پاک کرد و سفیدی و زیبایی به دندانهایمان برگردد.

بلیچینگ در واقع یک روش زیبایی دندان به کمک مواد ویژه ای است که هم در خانه و هم در کلینیک دندانپزشکی می‌تواند انجام گیرد که مواد مصرفی برای هر کدام جدا است.

هزینه بلیچینگ دندان
قیمت بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان چگونه صورت میگیرد؟

دو نوع ماده اصلی در مواد شیمیایی بلیچینگی وجود دارد. یکی از آنها پراکسید هیدروژن است که از این مواد در کلینیک استفاده میشود. پراکسید کاربامید یکی دیگر از مواد اصلی به کار رفته شده در بلیچینگ است که از این مواد در روش خانگی استفاده میشود.

این مواد شیمیایی با نفوذ بر ساختار کریستالی دندان، باعث اکسید شدن رنگ دانه‌ها و لکه‌های روی دندان میشود و در نهایت رنگ دندان به حالت طبیعی خود بازمی‌گردد.

امروزه شاهد پودرها و مواد شیمیایی زیادی در بازار هستیم که استفاده از آنها می‌تواند آسیب جدی و جبران ناپذیری به دندان برساند پس توصیه میشود هرگز از این مواد استفاده نکنید و برای زیباسازی دندان و سفید شدن آن حتما به کلینیک دندانپزشکی مراجعه فرمایید.

مهمترین دلایل تغییر رنگ دندان

  • تغیرات ژنتیکی
  • مصرف آنتی بیوتیک ها و فلوراید
  • مصرف زیاد مواد غذایی که رنگدانه دارنند مانند: نوشابه، چایی پررنگ، قهوه و…
  • مصرف دخانیات
  • افزایش سن
  • عدم رعایت بهداشت دهان و دندان

انواع روشهای بلیچینگ دندان

۱. بلیچینگ در کلینیک دندانپزشکی (Office Bleaching): 

بلیچینگ در دندانپزشکی توسط متخصص انجام میشود به این صورت که محلولی از مواد شیمایی را روی دندان شما قرار می‌دهند و آن را در معرض گرما یا نور لیزر قرار می‌دهند سپس بعد از چند دقیقه شروع به پاک کردن دندانهای شما می‌کنند و در نتیجه باعث سفید شدن دندان میشود. قبل از انجام این کار یک لایه محافظتی روی لثه شما قرار میگیرد تا از آسیب دیدن لثه در برابر مواد شیمایی جلوگیری کند.

معمولا این روش را دو الی سه بار باید انجام دهید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

۲. بلیچینگ دندان در خانه (Home Bleaching):

 شما عزیزان میتوانید روش سفید کردن دندان با بلیچینگ را در خانه هم انجام دهید. به این صورت که قالب دندانهای شما در کلینیک گرفته میشود و توسط لابراتوار، قالب آماده میشود و مواد مخصوص بلیچینگ را از دندانپزشک مورد نظر دریافت می‌کنید سپس در خانه مواد بلیچینگ را در درون قالب ریخته و روی دندان قرار می‌دهید و بعد از حدود ۳۰ دقیقه آن را برداشته و دندانهایتان را می‌شوید.

توجه داشته باشید مواد خانگی و کلینیکی با هم تفاوت دارند و غلظت مواد خانگی نسبت به مواد کلینیک پایینتر است به همین دلیل روش بلیچینگ خانگی زمان بیشتری را صرف سفید شدن دندانهایتان میبرد.

فرق بلیچینگ دندان با کامپوزیت و لمینت

عزیزان زیباجویی که از روش بلیچینگ استفاده می‌کنند نباید انتظار سفید شدن دندانهایشان نسبت به کامپوزیت و لمینت داشته باشند. بلیچینگ یک روش برای پاک کردن زردی و کدری و لکه روی دندان است اما با استفاده از کامپوزیت و لمینت یک روکش روی دندانها قرار میگیرد و میشه گفت یک روش مصنوعی به حساب می‌آید. همچنین استفاده از بلیچینگ به صرفه تر است و هزینه بلیچینگ پایین است.

اقدامات قبل از بلیچینگ دندان

قبل از بلیچینگ سعی کنید دندانهای پوسیده را ترمیم کنید. این را به خاطر داشته باشید که بلیچینگ بر روی پرکردگی ها، لمینت دندان ، کامپوزیت، و نواحی زرد رنگ ریشه ناشی از تحلیل ریشه اثری ندارد.

قبل از بلیچینگ سعی کنید جرم گیری دندان  را انجام دهید تا نتیجه مطلوبی را به دست آورید.

مراقبتهای بعد از بلیچینگ دندان

  • سعی کنید روزی دو بار لثه‌های خود را با آب گرم شستشو دهید و آن را به آرامی ماساژ بدهید. این کار را سه روز پس از بلیچینگ تکرار کنید
  • از استعمال سیگار و قلیان پرهیز کنید
  • تا ۲۴ ساعت پس از بلیچینگ از خوردن مواد حاوی رنگدانه مانند نوشابه و چایی پرهیز کنید (در صورت مصرف بلافاصله دندانها را با آب گرم شستشو دهید)
  • از خمیر دندان ضد حساسیت استفاده کنید (در صورت حساسیت نگران نباشید چون طبیعی است)
  • میوه‌هایی مانند سیب را قبل از خوردن حتما پوست بگیرید
  • از خوردن غذاهای سرد و آب سرد خودداری کنید.

مزایای بلیچینگ دندان

  • باعث سفید شدن دندان و اصلاح طرح لبخند میشود
  • اعتماد به نفس شما را به طور کاملا محسوسی بالا میبرد
  • این روش اگر توسط دندانپزشک کاربلد و متبحر انجام شود می‌تواند کاملا بی‌خطر و بدون عوارض باشد.

معایب بلیچینگ دندان

یکی از معایب بلیچینگ دندان حساسیت دندان پس از آن است و این عارضه بعد از چند روز از بین میرود. یکی دیگر از عوارض این روش موقتی بودن آن است. مدتی بعد از فرایند بلیچینگ ممکن است دندانهایتان بر اثر خوردن رنگدانه‌های مختلف دوباره کدر شوند و رنگ بگیرند.

مدت ماندگاری بلیچینگ چقدر است؟

همانطور که عرض کردیم سفید کردن دندان از طریق بلیچینگ یک روش موقتی است و پس از مدتی دندانهای شما شروع به زرد شدن می‌کنند. حال بستگی به مراقبتهای خودتان دارد که این سفیدی چقدر روی دندانهایتان دوام داشته باشد. معمولا بین یک تا دو سال میتوانید دندانهای سفیدی را تجربه کنید و پس از آن مجددا باید فرآیند بلیچینگ را تکرار نمایید.

هزینه بلیچینگ دندان چقدر است؟

قیمت بلیچینگ دندان به عواملی همچون دستمزد دندانپزشک، موقعیت جغرافیایی کلینیک، مقدار لکه و جرم دندان متقاضی، نوع مواد مصرفی و کیفیت آن بستگی دارد. برای انجام این کار و مشاوره رایگان با متخصصان “تیم کلینیک گل (GMK)” از طریق شماره تلفنهای درج شده در سایت تماس حاصل نمایید و یا در صفحات مجازی ما را دنبال کنید و نمونه کارهای ما را مشاهده بفرمایید.

قیمت بلیچینگ دندان

برخی از زیبا جویان و مراجعه کنندگان گرامی به این باورند که بین قیمت بلیچینگ دندان و هزینه بلیچینگ دندان تفاوت وجود دارد. باید خدمت دوستان عزیز عرض کنیم که بین این دو هیچ تفاوتی وجود ندارد هزینه سفید کردن دندان با استفاده از بلیچینگ در تهران برای هر فک بین ۱.۵۰۰.۰۰۰ تا ۳.۵۰۰.۰۰۰ می‌تواند متغیر باشد البته این قیمت برای روش آفیس یا همان کلینیکی است و برای روش خانگی بین ۱.۰۰۰.۰۰۰ تا ۲.۰۰۰.۰۰۰ برای هر فک میباشد.

MohsenGdrz
MohsenGdrz
مقالات: 40

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *