جرم گیری دندان

جرمگیری دندان چیست؟ قیمت جرمگیری دندان ، هزینه جرمگیری دندان

جرمگیری دندان یک روش برای سفید کردن دندان است که جرمها و لکه ها را از روی دندان پاک میکند. قیمت جرمگیری دندان بسیار مناسب و به صرفه است.

دندان یکی از مهمترین اعضای بدن است که خرابی و پوسیدگی آن علاوه بر اینکه زیبایی را دچار اختلال و غذا جویدن را دچار مشکل میکند بلکه می‌تواند آسیبهای جبران‌ناپذیری به سلامت ما وارد کند. پس همیشه سلامت دندان و دهان را در اولویت بزارید تا دچار عوارض بعد از آن نشوید. 

تکنیکهای مختلفی برای سفید کردن دندان از جمله لمینت دندان، کامپوزیت دندان، جرم گیری دندان و … وجود دارند که در این مقاله می‌خواهیم سفید و زیبا کردن دندان با استفاده از روش جرم گیری دندان را برای شما عزیزان نشر دهیم. 

جرم گیری دندان چیست؟

جرمگیری دندان یک روش برای حذف پلاکها و جرمهای روی سطح دندان است که به آن بروساژ دندان هم میگویند. با انجام فرآیند جرم گیری دندانهای ما کاملا تمیز و سفید میشوند، پس بعد از انجام این عمل، حتما نسبت به بهداشت دهان و دندان خود اقدامات لازم را به عمل آورید تا مجددا دچار این اختلال نشوید.

نحوه قرار گرفتن جرم روی دندان

زمانی که از مسواک زدن و نخ دندان پرهیز کنیم مواد غذایی روی سطح دندانها می‌مانند و پاک نمی‌شوند. این مواد غذایی به مرور زمان به مینا دندان می‌چسبند و دیگر با مسواک زدن پاک نخواهند شد. این پلاکها تبدیل به اسید شده و علاوه بر اینکه ظاهر دندانمان را زننده میکند، باعث پوسیدگی، سوراخ شدن و بوی بد دهان و دندان نیز می‌گردند و عواقب بدتری را به دنبال دارد. مواد غذایی که تبدیل به اسید و باکتری میشوند به ته دندان و زیر لثه نیز می‌چسبند و رنگ آنها معمولا زرد، سیاه و تیره است و در بالای لثه رنگ آنها سفید مایل به کرم و زرد می‌باشد که با ماندن روی لثه و دندان باعث پوسیدگی ریشه و لق شدن دندان میشوند.

جرمگیری دندان
جرم گیری دندان

علت ایجاد جرم روی دندان

علاوه بر رعایت نکردن بهداشت، چند عامل دیگر می‌تواند زمان جرمگیری دندان را کوتاه کند؛ این عوامل می‌تواند:

• مصرف سیگار، قلیان و مواد مخدر بر روی لایه دندان جرم باقی خواهند گذاشت پس اگر از مصرف دخانیات و مواد مخدر رنج می‌برید در طول شبانه روز حتما و حتما سه وعده مسواک بزنید تا از ایجاد جرم روی دندانها کاسته شود

• همچنین اگر نوشیدنیهایی مانند چایی و قهوه زیاد مصرف می‌کنید سه وعده مسواک زدن در ۲۴ ساعت را فراموش نکنید

• جالب است بدانید که خود بزاق انسان هم جرم بر روی دندان باقی می‌گذارد، پس اگر چندین ساعت هم غذا نخوردید بازهم باید از زدن مسواک و نخ دندان پرهیز نکنید.

انواع روشهای جرمگیری دندان

۱. جرم گیری به صورت سنتی و دستی: در این روش دندانپزشک از یک مایع جرمگیری مخصوص دندان استفاده میکند و با پاشیدن آن روی دندانها با وسایل مورد نیاز نسبت به پاک کردن پلاکها از روی سطح دندان اقدام میکند و دندانها را پاک و سفید میکند

۲. جرم گیری با استفاده از روش اولتراسونیک: اولتراسونیک یک ابزار سفید کننده دندان است که سطح آن فلزی است و با کشیدن روی دندان باعث میشود جرمهای زائد از روی دندان پاک شوند و با اسپری کردن آب روی سطح دندان، سفیدی و زیبایی را به دندانها می‌آورد

مراحل انجام جرمگیری دندان

۱. بی‌حسی موضعی: متخصص دندانپزشک ابتدا محل مورد نظر را با تزریق آمپول بی‌حس میکند که در هنگام جرم گیری احساس درد نداشته باشید

۲. بروساژ کردن دندان: بروساژ کردن که همان جرم گیری دندان است بعد از بی حس شدن لثه، بر روی قسمتهای عاج دندان، زیر لثه، انتهای لثه و ریشه دندان جرم گیری و بروساژ انجام میگیرد

۳. روت پلنینگ: دندان از چهار اجزا عاج، سمنتوم، مینا و پالپ تشکیل شده است. روت پلنینگ ناهمواری های لثه ای و باکتریهای زیر لثه را از بین میبرد. این کار باعث میشود سمنتوم از بین برود و گاهی یک لایه از دنتین که یک لایه زیر مینا دندان است را نیز برمی‌دارد

۴. شستشوی دندان: در مرحله آخر دندانها و لثه را شستشو می‌دهند و فرآیند جرمگیری دندان به پایان میرسد.

مزایای جرم گیری دندان

یکی از مهمترین مزیتهای بروساژ کردن دندان و جرم گیری دندان، جلوگیری از پوسیدگی دندان است و از خراب شدن احتمالی آنها جلوگیری میکند. همچنین بعد از جرمگیری سفیدی و زیبایی به دندانهایمان روی می‌آورد و بوی بد دهان از بین میرود که در نتیجه باعث زیبایی صورت و اعتماد به نفس زیاد میشود.

هرچند وقت یک بار نیاز به جرم گیری دندان است؟

این سوال بستگی به خود شما دارد که چقدر به تمیزی و بهداشت دندان خود اهمیت می‌دهید. در صورت رعایت تمام نکات بهداشتی احتمالا تا ۵ سال دیگر نیاز به جرمگیری دندان نداشته باشید. البته این امر به میزان حساس بودن خود فرد نیز بستگی دارد. ولی اگر در رعایت نمودن نکات بهداشتی تعلل به خرج دهید باید بگوییم که زیر یک سال مجددا نیاز به جرم گیری پیدا خواهید کرد.

آیا جرم گیری بر روی دندان ایمپلنت می‌تواند انجام گیرد؟

بله، اگر دندانهای خود را ایمپلنت کرده اید و مراقبتهای لازم را انجام نداده‌اید، مشکلی برای جرمگیری آنها وجود ندارد فقط قبل از این کار این مورد را به دندانپزشک خود اطلاع دهید.

هزینه جرم گیری دندان

قیمت جرم گیری دندان برای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد و بستگی به مقدار جرم دندانهای آن فرد دارد. علاوه بر این موقعیت جغرافیایی کلینیک و دستمزد دندانپزشک در تعیین قیمت بروساژ دندان تاثیرگذار است. شما عزیزان میتوانید با گرفتن شماره تلفنهای موجود در سایت از مشاوره رایگان کلینیک GMK (گل) بهره‌مند شوید و یا با دنبال کردن ما در صفحات مجازی، از نمونه کارهای ما دیدن بفرمایید.

قیمت جرم گیری دندان

در واقع قیمت و هزینه جرم گیری دندان تفاوتی باهم ندارند و یکی محسوب میشوند. طبق بررسی عوامل بالا هزینه جرم گیری در سال ۱۴۰۲ برای هر فک از ۳۰۰.۰۰۰ تومان تا ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان و برای هر دو فک از ۵۰۰.۰۰۰ تومان تا ۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان می‌تواند متغیر باشد.

توجه داشته باشید اگر مقدار جرم دندانهای شما خیلی زیاد باشد و نیاز به جلسه دوم داشته باشد باید همین مقدار هزینه را مجددا بپردازید.

MohsenGdrz
MohsenGdrz
مقالات: 40

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *