میناکاری دندان

میناکاری دندان چیست؟ قیمت میناکاری دندان در سال ۱۴۰۲

میناکاری یک روش برای جلوگیری از پوسیدگی دندان است و روشهای مختلفی برای میناکاری دندان وجود دارد که هرکدام قیمت میناکاری متفاوتی دارند

مینای دندان چیست؟

مینای دندان همان روکش دندان است که سختترین قسمت بدن انسان محسوب میشود. روی تک به تک دندانهای هر فرد مینا قرار دارد و جنس آن از مواد معدنی هیدروکسید آپاتیت، منیزیم، سدیم، فلوراید و کربنات تشکیل شده است که بخش عمده ای از آن را همان هیدروکسید آپاتیت تشکیل داده است.

این مواد معدنی ممکن است به مرور زمان بر اثر رعایت نکردن نکات بهداشتی و مصرف نادرست بعضی از مواد غذایی دچار پوسیدگی و سوراخ شدن شود و دندان نیاز به ترمیم پیدا کند.

میناکاری دندان چیست؟

به انجام تکنیکهایی که موجب ترمیم دندان شوند میناکاری دندان میگویند. از جمله این تکنیکها میتوان به لمینت دندان، کامپوزیت دندان و ایمپلنت دندان اشاره کرد. اینها همگی ترمیم میناکاری دندان محسوب میشوند.

زمانی که ما قند زیادی مصرف کنیم اولین جایی که مورد هدف توسط قندها قرار میگیرد، همین مینای دندان است و باعث میشود لایه محافظ دندان به مرور زمان از بین برود و دندان دچار پوسیدگی و سوراخ شدن و در اصطلاح کرم زدگی شود.

چگونگی خراب شدن مینای دندان

مینای دندان یک لایه دفاعی برای عاج و پالپ دندان است که اولین و مهمترین لایه دفاعی دندان است. زمانی که این لایه از بین برود بدن قادر به تولید این لایه دفاعی نیست و به تدریج دندان نسبت به گرما و سرما حساس میشود سپس شروع به پوسیدگی و خراب شدن و در نهایت عفونت میشود.

راه های مراقبت از مینای دندان؟

• مینای دندان در مقابل مواد غذایی و خوراکیهایی مانند نوشیدنی های پرقند، سیگار و انواع دخانیات و غذاهای پرقند تخریب میشود و به مرور پوسیده میشود. پس با رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان از پوسیدگی دندان خود محافظت نمایید

• بزاق می‌تواند مهمترین کمک کننده به دندان در برابر آنزیم ها و اسیدها باشد. در واقع هر ماده ای که در تولید بزاق بیشتر، به ما کمک کند برای دندان مفید است و هر مادهای هم که تولید بزاق را کند و دهان را خشک کند زمان پوسیدگی دندان را کوتاه میکند

• میوه‌ها و سبزیجاتی که سرشار از فیبر هستند و همچنین آدامس های بدون قند در تولید بزاق بیشتر میتوانند به ما کمک کنند

• چای سبز در مقابله با باکتریهای پلاک مبارزه می‌کنند

• مواد معدنی که حاوی کلسیم، منیزیم و فلوراید هستند در تولید بزاق می‌تواند موثر باشد مانند لبنیات

• از مصرف مواد غذایی مانند آبنبات و شکلاتهای چسبنده، نوشابه و آبمیوه‌های با قند بالا و شیرینی پرهیز کنید

• از مصرف مواد مخدر و دخانیات، الکل و همچنین هر چیزی که دهان را خشک میکند پرهیز کنید

• در طول روز آب زیاد بنوشید

• از جویدن یخ و باز کردن آجیل با دندان خودداری کنید

دوستان عزیز توجه داشته باشید که در صورت رعایت نکردن مواردی که عرض شد، حتما از نخ دندان و مسواک برای تمیز کردن دندانها استفاده کنید و در هر حالتی سعی کنید در طول شبانه روز دو وعده مسواک بزنید و بهداشت دهان و دندانهایتان را رعایت کنید تا از پوسیده شدن آن جلوگیری شود.

میناکاری دندان
میناکاری دندان

میناکاری با استفاده از کامپوزیت دندان

کامپوزیتها از جنس رزین تشکیل شده‌اند و در صورتیکه دندان ترک یا خراشی بردارد و یا ساییده و کوتاه شوند این کامپوزیتها را با چسب مخصوص به دندان می‌چسبانند و آن را ترمیم می‌کنند.

میناکاری با استفاده از باندینگ دندان

باندینگ دندان در واقع همان پر کردن دندان است و نقش مهمی در ترمیم دندانها دارد. زمانیکه دندان به دلایل مختلف پوسیده میشود و قسمتی از آن می‌شکند به کمک باندینگ دندان که جنسش از کامپوزیت  است، میتوان آن را ترمیم کرد و از خراب شدن بیشتر دندان جلوگیری کرد. این روش به صرفه است و هزینه آن از دیگر روشها کمتر است.

لمینت در میناکاری

اگر دندانها بیش از حد آسیب دیده باشند بهترین روش برای ترمیم آنها استفاده از لمینت یا همان روکش دندان در میناکاری است و به وسیله آن میتوان دندانهایی مرتب، سفید و زیبایی را برای خود ایجاد کنیم.

چطور متوجه خراب شدن مینای دندان شویم؟

قبل از اینکه دندان پوسیده و به اصطلاح کرم زده شود مینای دندان از بین میرود. اگر مینای دندان از بین برود دندانهای ما نسبت به غذاها و نوشیدنیهای سرد و گرم حساس میشود. هنگامیکه این عارضه برایتان پیش آمد پیشنهاد میشود قبل از خراب شدن دندان، نسبت به ترمیم آن اقدام نمایید.

هزینه میناکاری دندان

با توجه به اینکه برای ترمیم دندان و میناکاری آن روشهای مختلفی وجود دارد، نمی‌توان قیمت میناکاری دندان را تشریح کرد. مقدار پوسیدگی دندان، نوع روشی که می‌خواهید استفاده کنید، دستمزد متخصص دندانپزشک و موقعیت جغرافیایی کلینیک در تعیین قیمت ترمیم دندان تاثیرگذار هستند.

قیمت میناکاری دندان

در واقع قیمت و هزینه میناکاری دندان باهم تفاوتی ندارند. برای اینکه از قیمتهای ترمیم دندان مطلع شوید پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌های لمینت دندان، کامپوزیت دندان، و باندینگ دندان، را مطالعه کنید و قیمتها را در آنجا مشاهده بفرمایید.

شما عزیزان گرامی میتوانید با شماره تلفنهای موجود در سایت با ما در تماس باشید و از مشاوره رایگان متخصصان کلینیک GMK (گل) بهره‌مند شوید. همچنین برای دیدن نمونه کارهای ما میتوانید ما را در صفحات مجازی دنبال کنید و نمونه کارها را مشاهده نمایید.

کلینیک گل از مهمترین و بهترین کلینیک های زیبایی در ایران می‌باشد که علاوه بر کارهای زیبا سازی دندان خدمات زیبایی دیگری مانند ، لیفت ابرو ، کاشت ابرو و بلفاروپلاستی را با بهترین قیمت و با کیفیت انجام می‌دهد ، که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت لیفت ابرو میتوانید به صفحه این خدمات مراجعه نمایید.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به خدماتی که در قسمت بالا ذکر شده را ببینید باید به صفحه هرکدام از خدمات مانند ، صفحه قیمت بلفاروپلاستی ، قیمت کاشت ابرو و غیره مراجعه نمایید.

MohsenGdrz
MohsenGdrz
مقالات: 40

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *